Marca de calitate
Marca de Calitate 2021-2022
Rezultate Marca de calitate 2021-2022:
Nr. Crt. | Denumire | Unitate școlară | Localitate | Județ | Diplomă |
1 | ART EVENT | Colegiul Economic ”Costin C. Kirițescu” | București | Bucureşti | - |
2 | Aurul Apusenilor | Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” | Alba Iulia | Alba | Avansat |
3 | BOGADI AGRO | Colegiul Național de Agricultură și Economie | Tecuci | Galaţi | Avansat |
4 | BUSINESS GIFTS | Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” | Alba Iulia | Alba | Avansat |
5 | CAMARA CU BUNATATI | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Avansat |
6 | Deco Style | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
7 | Decostar | Colegiul Economic ”Nicolae Titulescu” | Baia Mare | Maramureş | Avansat |
8 | DELYCIA | Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” | Alba Iulia | Alba | Avansat |
9 | DESIRE | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | - |
10 | Dex Account Business | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Ploiești | Prahova | Bază |
11 | DOLCEVINO | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
12 | DULCE-AMARUI | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Ploiești | Prahova | Bază |
13 | ECOPHARM | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Avansat |
14 | Events without events | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Bază |
15 | Expert Construct | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | - |
16 | Fine Sugar | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Avansat |
17 | Flower Philosophy | Colegiul Tehnic ”Ioan Ciordaș” | Beiuș | Bihor | Bază |
18 | FRESH EVENT | Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” | Alba Iulia | Alba | Avansat |
19 | Globe Tour | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Bază |
20 | GOOD LIFE | Colegiul Economic ”Iulian Pop” | Cluj Napoca | Cluj | Avansat |
21 | HELLO | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | - |
22 | Hotel Kapital | Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” | Alba Iulia | Alba | - |
23 | IDEAL | Colegiul Economic ”Nicolae Titulescu” | Baia Mare | Maramureş | Bază |
24 | Josephine | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Avansat |
25 | JustPerfect | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Bază |
26 | La zambaretu’ | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | - |
27 | Madness Tour | Colegiul de Servicii în Turism ”Napoca” | Cluj Napoca | Cluj | Avansat |
28 | MARKETING EXPERT | Colegiul ”Vasile Lovinescu” | Fălticeni | Suceava | Avansat |
29 | MATIN DU PASSION | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
30 | Monalice Cosmetics | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Bază |
31 | NIRVANA | Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” | Alba Iulia | Alba | Avansat |
32 | OXYGEN | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Avansat |
33 | P&D Shoes | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
34 | Party People | Colegiul ”Vasile Lovinescu” | Fălticeni | Suceava | Bază |
35 | Relax Caffe | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
36 | ReVo Shine | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
37 | ROUGE ET NOIR | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Avansat |
38 | Royal Garden Design | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Ploiești | Prahova | Avansat |
39 | RUSTIK | Colegiul Economic ”George Barițiu” | Sibiu | Sibiu | Avansat |
40 | SKYLOUNGE | Colegiul Economic ”Transilvania” | Târgu Mureș | Mureş | Bază |
41 | SofisticART | Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” | Galați | Galaţi | Bază |
42 | TELEPREST | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
43 | TOTAL ECOTRAVEL | Colegiul Economic ”Iulian Pop” | Cluj Napoca | Cluj | Avansat |
44 | WHITE LADY | Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” | Alba Iulia | Alba | Avansat |
45 | XP ADVERTISING | Colegiul Economic ”Ion Ghica” | Târgoviște | Dâmboviţa | Avansat |
Nota aprobare Marca de Calitate
Calendarul procesului de evaluare pentru anul scolar 2021-2022
Cerere-de-inscriere-Marca-de-Calitate 2021-2022
Nu se vor emite extrase din registrul roct privind înscrierea firmelor în acest an școlar, evaluatorii vor consulta linkul cu firmele active.
MARCA DE CALITATE, anul școlar 2018-2019
Calendarul procesului de evaluare MARCA DE CALITATE-2019
Cerere-de-inscriere-Marca-de-Calitate-2018-2019
Cererile de înscriere se primesc pe adresa de e-mail marca.decalitate@roct.ro până la 28 februarie 2019.
Dosarele pentru evaluarea Marca de Calitate se trimit în format electronic, scanate, până pe 30 aprilie 2019, la adresa de email: marca.decalitate@roct.ro
Structura va fi urmatoarea:
- pentru fiecare domeniu (PO, RU, MQ, AV, TI, FC) se va crea un folder
- criteriile aferente fiecărui domeniu vor fi incluse în folderul corespunztor, intr-un document tip pdf (se vor scana dovezile). Toate dovezile se vor include intr-un singur document pdf.
NU se mai trimit CD-uri la sediul ROCT !
MARCA DE CALITATE 2017
Rezultatele competiției MARCA DE CALITATE 2017 le gasiti în fisierul MARCA DE CALITATE 2016-2017
Tabelul cu FE inscrise la competiția MARCA DE CALITATE 2017 il găsiți aici: TABEL INSCRIERI_MARCA DE CALITATE 2017
Cererile de inscriere pentru Marca de calitate se primesc pâna la data de 31 martie 2017, la adresa de email: marca.decalitate@roct.ro
Dosarele pentru evaluarea Marca de Calitate se trimit în format electronic, scanate, pe CD, prin posta/curier, la adresa Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic – Centrala ROCT, strada Spiru Haret nr. 10-12, cod postal 010176, sector 1, București., până pe 19 aprilie 2017.
Structura va fi urmatoarea:
- pentru fiecare domeniu (PO, RU, MQ, AV, TI, FC) se va crea un folder
- criteriile aferente fiecărui domeniu vor fi incluse în folderul corespunztor, intr-un document tip pdf (se vor scana dovezile). Toate dovezile se vor include intr-un singur document pdf.
Deci structura va fi : FOLDER->un doc PDF->dovezi
- certificatul de inregistrare va fi adaugat de catre Centrala ROCT
- fiecare foaie a dosarului va avea antet si/sau subsol de tipul “FE……………………….”, Marca de calitate 2016-2017
- dosarul scanat se va arhiva si se va trimite pe email pe adresa: marca.decalitate@roct.ro
- la Subject se va trece “Dosar MQ FE……………….2016-2017, nivel…………………”
- in Textul mesajului se va trece, pt fiecare folder in parte, numarul de pagini incluse. Exemplu: “Folderul PO contine un document pdf cu …. pagini”
- toate dovezile se vor lista si se va intocmi dosarul care se va pastra in cabinetul firmei de exercitiu
După primirea CD-ului reprezentanții centralei ROCT vor transmite confirmarea de primire pe adresa de e-mail a firmei de exercițiu.
Formularul de inscriere pentru Marca de Calitate il regasiti la urmatorul link: Cerere-de-inscriere-Marca-de-Calitate-2016-2017; el va fi transmis la adresa de email: marca.decalitate@roct.ro, pana la data de 31 martie 2017.
Rezultatele revizuite pentru competiția MARCA DE CALITATE – 2016 le găsiți în rezultate_mc_2016_revizuit
Rezultatele evaluării dosarelor pentru competiția MARCA DE CALITATE – 2016 le găsiți în Rezultate_MC_2016
Certificatele vor fi elaborate până pe 15 octombrie 2016, scanate și trimise pe adresa de e-mail a firmei de exercițiu ( până la identificarea unei modalități de trimitere a originalului). Originalul poate fi ridicat de la sediul CNDIPT după 15 octombrie 2016.
In Tabel_inscrieri_MC_2016 găsiți tabelul cu firmele de exercițiu care au trimis formulare de înscriere la competiția MARCA DE CALITATE 2016.
Cererile de inscriere pentru Marca de calitate se primesc pâna la data de 31 martie 2016 .
Dosarele pentru evaluarea Marca de Calitate se trimit în format electronic, scanate, pe CD, prin posta/curier, la adresa Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic – Centrala ROCT, strada Spiru Haret nr. 10-12, cod postal 010176, sector 1, București., până pe 15 aprilie 2016.
Structura va fi urmatoarea:
- pentru fiecare domeniu (PO, RU, MQ, AV, TI, FC) se va crea un folder
- criteriile aferente fiecărui domeniu vor fi incluse în folderul corespunztor, intr-un document tip pdf (se vor scana dovezile). Toate dovezile se vor include intr-un singur document pdf.
Deci structura va fi : FOLDER->un doc PDF->dovezi
- certificatul de inregistrare va fi adaugat de catre Centrala ROCT
- fiecare foaie a dosarului va avea antet si/sau subsol de tipul “FE……………………….”, Marca de calitate 2015-2016
- dosarul scanat se va arhiva si se va trimite pe email pe adresa: marca.decalitate@roct.ro
- la Subject se va trece “Dosar MQ FE……………….2015-2016, nivel…………………”
- in Textul mesajului se va trece, pt fiecare folder in parte, numarul de pagini incluse. Exemplu: “Folderul PO contine un document pdf cu …. pagini”
- toate dovezile se vor lista si se va intocmi dosarul care se va pastra in cabinetul firmei de exercitiu
După primirea CD-ului reprezentanții centralei ROCT vor transmite confirmarea de primire pe adresa de e-mail a firmei de exercițiu.
Formularul de inscriere pentru Marca de Calitate il regasiti la urmatorul link: Cerere-de-inscriere Marca de Calitate 2015-2016; el va fi transmis la adresa de email: marca.decalitate@roct.ro, pana la data de 31 martie 2016.
Ghid pentru obţinerea certificatului „Marca de Calitate”
Marca de calitate reprezintă un instrument prin care se evaluează conformitatea activităţii desfăşurate de o firmă de exerciţiu în raport cu Standardele de calitate specifice firmei de exerciţiu din învăţământul profesional şi tehnic.
Marca de calitate este acordată sub forma certificatului „Marca de calitate a Firmei de Exerciţiu”, în urma evaluării firmelor de exerciţiu de nivel II(firme de exerciţiu noi, constituite la clasa a XI-a ruta directă de profesionalizare, respectiv clasa a XII-a ruta progresivă de profesionalizare) şi de nivel III (firme de exerciţiu reînregistrate, la nivelul clasei a XII-a ruta directă de profesionalizare, respectiv clasei a XIII-a ruta progresivă de profesionalizare, preluate succesiv de cel puţin două generaţii de elevi).
Certificatul “Marca de calitate a Firmei de Exerciţiu ”este acordat pe două niveluri:
- nivel de bază (corespunzător standardelor minimale)
- nivel avansat (corespunzător standardelor de referinţă).
Pentru obţinerea certificatului „Marca de calitate a firmei de exerciţiu”- nivel de bază este necesar să se obţină un număr minim de 50 puncte din punctajul maximal de 70 de puncte aferent acestui nivel.
Pentru obţinerea certificatului „Marca de calitate a firmei de exerciţiu” nivel avansat este necesar să se obţină un număr minim de 70 puncte din punctajul maximal de 100 de puncte aferent acestui nivel. Acest punctaj este compus din numărul minim de puncte aferent nivelului de bază (50 puncte) şi un număr minim de 20 puncte din cele 30 puncte aferente numai nivelului avansat.
Cine poate solicita evaluarea?
Orice firmă de exerciţiu înregistrată la ROCT (Centrala Reţelei Firmelor de Exerciţiu/ Întreprinderilor Simulate din România) pe anul şcolar în curs, care nu deține certificat ”Marca de Calitate” obținut în anul anterior solicitării.
Criteriile pe baza cărora se face evaluarea dosarelor firmelor de exercițiu sunt prezentate in tabelul de mai jos:
RESPONSABILITĂŢILE MANAGEMENTULUI “Planificare şi organizare” (PO) | PO 1 – Înregistrare la ROCT | Prezentarea firmei | O pagină care sa includă denumirea firmei, date de contact, profesor coordonator, anul înfiinţării, obiect de activitate | 1p | 1p |
Copie după certificatul de înregistrare | Se verifică autorizarea FE la ROCT în momentul in care dosarul ajunge la centrala | 2p | 2p | ||
PO2 – Structura organizatorică | Organigrama | Se va indica numele fiecărui angajat pe postul pe care îl ocupă în departament | 2p | 2p | |
PO3 – Circuitul documentelor în firmă | Schema circuitului documentelor în întreaga firmă | Prezentarea schematică a circuitului documentelor în FE | 2p | 2p | |
Tabel cu evidenţa dosarelor fiecărui departament | Prezentarea tabelară a departamentelor şi a dosarelor aferente (denumire dosar, conţinut, sarcini si responsabilităţi) | 2p | 2p | ||
PO4 – Plan de afaceri | Planul de afaceri | Istoricul firmei, prezentarea activităţii, obiective , misiune, viziune, strategia firmei, informaţii financiare | 5p | 5p | |
MANAGEMENTUL RESURSELOR “Managementul de personal” (RU) |
RU 1 – Angajarea personalului | Documente privind recrutarea şi selecţia a 3 angajaţi din departamente diferite:
Scrisoare de intenţie |
1p | 1p | |
Curriculum vitae |
1p | 1p | |||
Contract individual de muncă |
1p | 1p | |||
RU 2 – Descrierea posturilor | Fisa postului pentru aceiaşi 3 angajaţi de la RU1 cu următoarele date minimale:
cerinţe de ocupare a postului; sarcini şi atribuţii; relaţii ierarhice. |
3p | 3p | ||
RU 3 – Decontare curentă pentru personal la nivelul semestrului I | Documente privind decontarea curentă pentru personal:
statele de salarii cu toţi angajaţii pentru 3 luni |
3p | 3 p | ||
ordin de plată ca dovadă de plată a tuturor salariilor pentru 3 luni |
2p | 2p | |||
ordin de plată ca dovadă pentru plata tuturor contribuţiilor la asigurările sociale pentru 3 luni |
2p | 2p | |||
ordin de plată ca dovadă de plată a impozitului pentru 3 luni |
2p | 2p | |||
decontare salariu lunar (1 fluturaş de salariu ca exemplu) |
- | 2p | |||
RU 4 – Rotaţia posturilor | Tabel nominal care reflectă rotaţia posturilor | Numele angajaţilor/ angajatelor care predau postul, data predării locului de muncă, denumirea postului predat, nume angajat care preia postul, semnătura de predare-primire. | - | 2p | |
Proces verbal pentru predarea locului de muncă | Conţinuturi minimale: cine/cui predă, sarcini îndepliniteSe va întocmi un proces verbal/fiecare loc de muncă | - | 2p | ||
“Managementul calităţii” (MQ) | MQ 1- Proces continuu de perfecţionare (PCP) Pentru un exemplu concret (max. 3 pagini): | Plan: formularea obiectivelor | 1p | 1 p | |
Do: Descriere succintă a modului de realizare | 1p | 1p | |||
Check: Evaluarea rezultatelor | 1p | 1p | |||
Act: Raport privind măsurile de îmbunătăţire necesare in urma evaluării | 1p | 1p | |||
MQ 2 – Gradul de satisfacţie a personalului | Documente de evaluare a gradului de satisfacţie a personalului | ex.: ghid pentru interviu, chestionare | - | 2p | |
Centralizarea rezultatelor | Se vor centraliza datele obţinute din chestionare/ în urma interviurilor | - | 2p | ||
MQ 3- Promovarea imaginii firmei | Oferte speciale, pliante | 2 p | 2 p | ||
Materiale promoţionale | 2p | 2p | |||
Modul de amenajare a unui stand(schiţa) | - | 2p | |||
Prezentarea unor pagini de catalog | în limba română şi în limba engleză | - | 2p | ||
Prezentare PPT (pe CD) | - | 4p | |||
RESPONSABILITĂŢILE MANAGEMENTULUI Achiziţii şi vânzări” (AV) | AV 1 – Cumpărarea unui bun de la o firmă de exerciţiu din afara şcolii | Ofertă | 1p | 1 p | |
Comandă | 1p | 1p | |||
Factură | 1p | 1p | |||
OP | 1p | 1p | |||
Fişa contului “FURNIZOR” din care reiese înregistrarea contabilă a tranzacţiei | 1p | 1p | |||
Fişa mijloacelor fixe/fisa de magazie, din care rezultă înregistrarea | 2p | 2p | |||
AV 2 – Cumpărare servicii de la o firmă de exerciţiu din afara şcolii | Ofertă | 1p | 1p | ||
Comandă | 1p | 1p | |||
Factură | 1p | 1p | |||
OP | 1p | 1p | |||
Nota contabilă | 1p | 1p | |||
AV 3 – Comparaţia de oferte | Compararea a două oferte concrete de pe piaţa FE | Se vor prezenta cele două oferte şi se va motiva decizia luată | 2 p | 2 p | |
AV 4 – Vânzare către firme de exerciţiu din afara şcolii | Oferta | 1p | 1p | ||
Comandă | 1p | 1p | |||
Factură | 1p | 1p | |||
OP | 1p | 1p | |||
Fişa contului “CLIENTI” din care reiese înregistrarea contabilă a tranzacţiei | 1p | 1p | |||
AV 5 – Tranzacţie în străinătate (cumpărare sau vânzare ) | Comanda (pentru cumpărare) sau Oferta+comanda (pentru vânzare) | prin poştă tradiţională/ poştă electronică/ Webshop | - | 4p | |
Factură | 1p | ||||
OP | Payment Order | - | 2p | ||
Fişa contului “FURNIZOR” din care reiese înregistrarea contabilă a tranzacţiei | - | 3p | |||
AV 6 – Număr de tranzacţii | Facturi | Minim 20 de tranzacţii încheiate până la 15 martie ale anului şcolar curent (print screen de pe platforma www.roct.ro) | 5 p | 5 p | |
Ordine de plată | Minim 20 de tranzacţii încheiate până la 15 martie ale anului şcolar curent (print screen de pe platforma www.roct.ro) | 5p | 5p | ||
RESPONSABILITĂŢILE MANAGEMENTULUI “Taxe şi impozite” (TI) | TI – Taxe şi impozite | Ordin de plata pentru decontul TVA la trimestru | - | 2p | |
Adeverinţă de la ROCT privind viramentul la termen al TVA şi a contribuţiilor angajatorului (pentru 3 luni) | - | 2p | |||
RESPONSABILITĂŢILE MANAGEMENTULUI “Financiar-contabil” (FC) | FC – Considerente legate de eficienţa economică-raportul profit/ cheltuieli | Contul de profit-pierderi al firmei, pe trimestru | 2 p | 2 p | |
TOTAL | Pct. max. 70p | Pct. max. 100p |
Notă: în coloana „DOVEZI” se află documentele care trebuie efectiv incluse în dosarul pentru evaluare.
Observaţii:
- La criteriul PO 1 – Înregistrare la ROCT dovada „ Extras din registrul ROCT prin care se atestă faptul că FE este înregistrată/reînregistrată în anul şcolar în curs” va fi confirmata de catre ROCT
- La criteriul TI – Taxe şi impozite, dovada „Un extras bancar de la Administraţia Financiară ROCT pentru viramentul la termen al TVA şi al taxelor de salarii „ va fi solicitată anterior la ROCT.
Calendarul procesului de evaluare:
- Perioada de inscriere: 10 – 25 martie 2014 (formularul de inscriere îl regăsiți aici) scanat, prin email la marca.decalitate@yahoo.com
- Perioada de transmitere a dosarelor scanate: 1 – 30 aprilie 2014
- Evaluarea: 14-18 mai 2014
Aspecte privitoare la organizarea dosarului pentru obţinerea certificatului „Marca de calitate” :
Dosarul pentru evaluarea în vederea obţinerii certificatului „Marca de calitate” va avea următoarul conţinut:
- Coperta / prima pagină – va cuprinde: antetul şcolii, regiunea, denumirea firmei de exerciţiu, nivelul pentru care se aplică, numele şi prenumele profesorului coordonator, numele şi prenumele directorului firmei de exerciţiu.
- Declaraţie dată de către toţi elevii firmei de exerciţiu prin care declară că toate documentele incluse în respectivul dosar sunt întocmite de către ei înşişi. Această declaraţie va fi datată şi semnată de către toti elevii firmei de exerciţiu respective.
- Cuprins – va avea următoarea formă :
Criteriu | Dovada | Numărul paginii |
- Documentele doveditoare pentru fiecare criteriu – vor fi introduse în dosar în ordinea în care sunt trecute în tabelul criteriilor. Documentele corespunzătoare fiecărui criteriu vor fi separate de documentele incluse la celelalte criterii prin separatoare.
- Numerotarea paginilor va începe cu prima dovadă de la criteriul PO 1 – Înregistrare la ROCT.
Aceste dosare se arhivează la ROCT pe perioada valabilităţii certificatului (2 ani).